Šlepanje električnih vozila je kompleksan posao koji morate poveriti profesionalcima.
Električna vozila su sve popularnija. Razlog leži u činjenici da ih pokreće elektromotor. Što znači da koriste električnu energiju za rad, a ne gorivo. Ova prednost je posebno značajna kada se zna da iz godine u godinu cene benzina stalno rastu, te je i vožnja klasičnih automobila sve skuplja.
Za razliku od njih, električne automobile možete veoma lako napuniti čak i na utičnici od 220v. Pri čemu je obezbeđeno i preko 400 km sa tim jednim punjenjem.
S obzirom da nema izduvnih gasova, ova vozila su ekološka, pa možemo slobodno da kažemo da ne čuvaju samo vaš budžet, već i životnu sredinu.
Svakako, ne treba zaboraviti da ih krasi moderni, elegantni dizajn koji skreće pažnju gde god se pojavite.
Imajući ovo u vidu ne čudi što se procenjuje da će već sledeće decenije činiti četvrtinu vozila na putevima u razvijenim zemlja.
Kada je prvi put obavljeno šlepanje električnih vozila?
Iako ih smatraju automobilima 21. veka, električna vozila su se pojavila krajem 19. veka. Prvi model koji je koristio punjive baterije velikog kapaciteta dizajnirao je Gustave Trouvé. Vrlo brzo njegov izum je naišao na pozitivne kritike, te je početkom 20. veka u upotrebi bilo oko 30.000 električnih vozila. Posmatrajući ove podatke istoričari ističu da je razvoj električnih vozila, zapravo, pratio pojavu šlep vozila na gorivo.
Međutim, razvoj motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji je doveo do ogromne proizvodnje benzinskih i dizel automobila uticao je na smanjenje upotrebe vozila sa punjivim baterijama. Tek 80-ih godina ponovo je javnost postala zainterosvana za njih. Tome su doprineli John Goodenough, Rachid Yazami i Akira Yoshino dizajniravši litijum-jonsku bateriju, koja je obezbedila dugotrajni rad.
Kada je potrebno šlepanje električnih vozila?
Električna vozila spadaju u najsavremenija. Nažalost i ona su podložna kvarovima i nesrećama, te stručnjaci savetuju da na vreme potražite koja je najbolja šlep služba za ovu vrstu automobila.
Baš kao što klasična vozila mogu da ostane bez goriva, tako se vozači električnih verzija mogu suočiti sa ispražnjenom baterijom. Pritom, u blizini nema stanice za punjenje električnih automobila. Ni neprijatnosti sa probušenom gumom ne mogu se izbeći. Naročito ako se zna da mnogi proizvođači električnih i benzinskih automobila danas odbacuju rezervnu gumu u vozilu kako bi dobili više prostora u njemu.
Da li se ova vrsta šlepanja razlikuje u odnosu na šlepanje vozila u kvaru?
Električna vozila su specifičnog dizajna, te nepravilna vuča može da dovede do ozbiljnih oštećenja menjača ili motora. Zato je veoma važno poznavanje elektromotora, kao i pridržavanje saveta proizvođača u priručniku automobila.
Nemojte da zaboravite da ako vučete ovo vozilo tako da se točkovi okreću dolazi do neprekidnog generisanja energije baterije koja se ne koristi. Pošto kamioni s ravnim platformama sprečavaju bilo kakvo pomeranje točkova, oni eliminišu potencijalne opasnosti koje mogu nastati kada je vozilo isključeno. Samim tim su i najsigurniji izbor za šlepanje električnih vozila. Dok vuča pomoću užeta nikako nije preporučljiva.
Da biste utvrdili koji točkovi mogu biti na tlu, morate znati koji pogon ima vozilo. Tako, na primer, Nissan Leaf ima pogon na prednje točkove, te prednji točkovi nikako ne treba da budu u pokretu osim u vožnji. Pojedini Teslini modeli, pak, imaju pogon na zadnje točkove, pa oni ne smeju biti u pokretu tokom vuče.
Kako je kupovina električnog automobila velika finansijska investicija, prepustite šlepanje svog četvorotočkaša stručnom timu šlep službe AS 011.