Francuski slikari koji su izmenili istoriju slikarstva u velikoj meri uticali su i na savremene umetnike.
Počev od gotičke arhitekture koja se nekada nazivala Francuska arhitektura, pa do najvećeg portretiste među vajarima Ogista Rodena – gotovo da ne postoji kraj na svetu gde francuska umetnost nije imala uticaj.
Ipak, najveću pažnju i danas privlače slikari s kraja 19. i početka 20. veka. Impresionizam je nastao kao reakcija na realizam i slikanje u iskljičivo zatvorenom prostoru. Žaleći da se oslobode strogih okvira i “uhvate” trenutak, slikari napuštaju atelje kako bi slikali pod “vedrim nebom”. Upravo u prirodi transformišu dnevne promene svetlosti u razigrane i senzualne pokrete boja, stvarajući dela koja nikog ne ostavljaju ravnodušnim.
Ono što je impresionizam uveo jesu kratki potezi kista, čiji su tragovi vidljivi na slici, mešanje boja ne na paleti, već direktno na platnima i zanemarivanje detalja. Isključili su crnu boju iz upotrebe, već su nijanse dobijali mešanjem komplementarnih boja, dok su za senke koristili plave nijanse čime su slike dobijale širinu.
Francuski slikari koji su izmenili istoriju slikarstva svojim kontraverznim delom
Iako je Anri de Tuluz Lotrek svojim slikama kan-kan igračica, pa i načinom života opisan kao kontraverzni umetnik, zapravo je tu titilu u impresionizmu poneo Eduard Mane. Bez obzira što se pojedina njegova dela ne mogu u potpunosti svrstati kao impresionistička, on se smatra jednim od začetnika ovog pravca.
Svojom slikom “Doručak na travi” najavio je dolazak nove ere u slikarstvu. Čuveno ulje na platno, u početku nazvano “Kupanje” je ujedno i najkontroverznije impresionističko delo. To potvrđuje i podatak da je 1863. godine odbijeno od strane žirija, zbog čega nije bilo izloženo na godišnjoj izložbi u Salonu.
Ono što su kritičari toga doba zamerali Maneu jeste prikaz nage žene u društvu obučenih muškaraca. Za razliku od dotašnjih nagih figura koje su imale mitski ili religijski prizvuk, na slici je predstavljena žene iz svakodnevnog života. Umetnik je ovim šokirao publiku.
Dodatno iznenađenje, pa i gnušanje pojedinih savremenika, leži u činjenici da je žena samovoljno odlučila da se skine, na šta ukazuju plava haljina i slamnati šešir, pored korpe sa hranom. Na taj način umetnik je sugerisao njenu samouvernost. Intrigantan je i pogled mlade dame. Gledajući direktno u posmatrača, kao da mu se obraća pitanjem “U šta gledaš” ili “Šta misliš da ovde vidiš”.
Francuski slikari koji su izmenili istoriju slikarstva prikazom sunca na nov način
Zahvaljujući Klodu Moneu i njegovoj slici “Impresija, rađanje sunca” pravac je dobio naziv. Umetnik je upotrebio podrugljiv komentar jednog kritičara, kojim je opisao dela ovih slikara. Dodajući da čak tapete izgledaju dovršenije od Moneove slike. Međutim, vrlo brzo ovaj komentar je dobio pozitivan kontekst, te je iskorišćen za naziv pravca.
“Impresija, rađanje sunca” nije uticala samo na termin impresionizma, već i na način slikanja, uvođenjem još jednog elementa. Reč je o suncu koje je na specifični način predstavljeno jarkim narandžastim tonovima. Voda i nebo kao da se stapaju, dok igru svetla i tame donosi sunce sa svojom refleksijom u vodi.
Francuski slikari koji su izmenili slikarstvo uvođenjem ženske figure
Mnogima su na pomen impresionizma prva asocijacija predivni predeli prirode bogatog kolorita. Ipak, u ovom pravcu prisutne su i ženske figure u kućnoj atmosferi koje je je uveo Ogist Renoar.
Jedan od najpozantijih impresionističkih slikara nastojao je da žensku nesavršenost predstavi kao osnovni vid lepote. Tako je “Žena za klavirom”, poznata i pod nazivom “Dama za klavirom” prvi put prikazala ženu dok svira klavir i sedi sama. “Kupačica” je donela senzualni lik pun ženstvenosti sa naglašenim oblinama. “Devojka koja se češlja” pokazuje lepotu u svakodnevnoj rutini koje nismo ni svesni.
Galerija Draco je jedna od najstarijih domaćih galerija. Bogatom zbirkom i saradnjom sa vodećim umetnicima ne samo iz Srbije, već i iz regiona, klijentima garantuje vrhunsku uslugu.