ZA IDEALNE NOGE OVOG LETA: 6 saveta kako da držite celulit pod kontrolom

Iako svim srcem podržavamo pokret body neutrality, teško da ćete naići na ženu koja je srećna pojavom celulita.

0
48
Noge bez celulita Trendy
Photo: FreePik

Nažalost, 90 odsto žena starijih od 18 godina ga ima u nekom obliku i ne, za količinu celulita nisu presudne njihove godine ili, čak, težina. Za njegov nastanak zaslužni su mnogi faktori poput načina života, genetske predispozicije, a iako postoje smislene teorije da i hormoni igraju ulogu u celoj priči, to još uvek nije potvrđeno.

Potvrđeno je, doduše, da mikrocirkulacija i protok limfe (a posebno usporavanje protoka) igraju ulogu i u nastajanju i u tretmanu celulita što nas dovodi i do malo dobrih vesti – i na jedno i na drugo jako utiče način života što znači da uz male promrne možete učiniti puno po pitanju neželjenog celulita. Dakle, koji su to koraci?

1. KREĆITE SE

Stil života u kojem najveći deo dana provodimo u sedećem položaju direktno utiče na protok limfe i njegovo usporavanje. Limfna drenaža već sama po sebi nije proces koji se odvija veoma brzo, a ako dan provodimo sedeći, praktično se zaustavlja i neophodna je masaža kako bi se pokrenula.

Nažalost ni najbolji maser ni aparat ne mogu da restartuju i značajno pokrenu čitav organizam, ako se ne krećete. Dobra vest je ta da je brzo hodanje dobar način za to. Ako vam je potrebna pomoć, postoje mnoge različite aplikacije koje će pratiti kilometre i broj koraka koje pređete na dnevnom nivou.

2. SEDITE ISPRAVNO

Ne možemo ovo naglasiti dovoljno – ispravite se. Nemojte prekrstiti noge i ne krivite se. Limfa već usporeno teče kroz noge zato što sedite veći deo dana, nema potrebe da dodatno otežavate.

Noge bez celulita Trendy
Photo: FreePik

Znamo da zvuči gotovo nemoguće ako ste navikli da uvek sedite prekrštenih nogu, ali pokušajte osvestiti ovaj položaj i… promenite ga.

3. IZBEGAVAJTE PREUSKU ODEĆU

Velike su šanse da volite skinny farmerke, uske suknje i haljine ali, kada vam previše stežu telo, doprinose nastanku celulita zato što usporavaju cirkulaciju pogotovo, ako su ti komadi preuski oko bokova. Isto važi i za nošenje donjeg veša čija je glavna funkcija da oblikuje telo i zato ga izbegavajte nositi svakodnevno i dugotrajno.

Čarape za kompresiju, kakve moraju nositi oni koji imaju problema s venama, su dobra stvar kad se ne preteruje, posebno kada putujete avionom.

4. PAMETNO BIRAJTE OBUĆU

Razočaraćemo zagrižene obožavateljke visokih potpetica, ali i balerini s potpuno ravnim i tankim đonovima. Ni jedan ni drugi ekstrem ne valjaju i ometaju krvotok i protok limfe. Idealna visina potpetice je oko tri centimetra. To ne znači da ne trebate nositi ništa drugo, već da vodite računa o tome koliko dugo u danu nosite obuću koja nije odgovarajuća.

5. PAZITE NA ISHRANU

Ovde već verojatno znate o čemu govorimo: optimalan unos tečnosti (ne svih vrsta, razume se, već pretežno vode), pet obroka koji sadrže povrće i voće, hleb od celih zrna žitarica… Uopšteno govoreći, osobe koje se zdravo hrane imaju manje celulita.

Noge bez celulita Trendy
Photo: FreePik

Ono što verojatno ne znate je činjenica da (pre)velika količina proteina nepovoljno utiče na celulit zato što usporava mikrocirkulaciju. Posebno treba biti oprezan s unosom soli i šećera zato što i jedno i drugo zadržavaju vodu u organizmu.

6. ISPRAVITE LEĐA

Kada vam je držanje loše, pogotovo dok hodate, ovo nepovoljno utiče na mišiće nogu i način na koji rade, što za posledicu ima usporavanje krvotoka i protoka limfe. U prevodu, noge otiču i zadržavaju vodu.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde