Uroš Đurić je rođen 4. decembra 1969.godine. Vizuelni umetnik, koji živi i radi u Beogradu.
Uroš Đurić -Školovanje
Istoriju umetnosti je studirao na Filozofskom fakultetu i slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Diplomirao je 1992. i magistrirao 1998. na Slikarskom odseku FLU. Na likovnoj sceni je prisutan od 1989, pokretanjem autonomističkog (anti)pokreta sa Stevanom Markušem, s kojim potpisuje Manifest Autonomizma (1994).
Učestvovao je u više igranih i dokumentarnih filmova. Poznat je po svojoj ulozi Anđela u filmskoj trilogiji „Mi nismo anđeli“. Pored svih talenata koje ima, bavi se i grafičkim dizajnom.
Uroš Đurić – Slikarstvo
Zajedno sa Điletom Markovićem i Zoranom Marinkovićem, veoma je blizu umetnicima kao što su Danijel Glid i Jasmina Kalić.
Đurić i Markuš su se fokusirali na slikanju sopstvenih likova i pristupali tome na nešto konceptualniji način od umetnika za koje se govorilo da su im bliski u pogledu stila.
Njihova veza sa „andergraundom“, s druge strane, bila je na nivou poigravanja sa referencama, ali u kontekstu koji nije bio kontekst subkultura. Njihove retoričke operacije u jeziku umetnosti realizovane su kao slike konvencionalnog formata, i to konvencionalnim tehnikama kao što je ulje na platnu.
O sebi kažu:„Mi smo klasici“, ali su to rekli ironično dok su još bili studenti, a govorili su tako da bi se suprotstavili klasifikacijama.
Želeli su da imaju svoje sopstvene istorije. Želeli su da stvaraju kontekst u kome se delo stvara, gleda i izlaže. To je bio Autonomizam.
Samostalna izlaganja
Krajem devedesetih godina, Uroš Đurić počeo je da izlaže bez Stevana Markuša.
U tom periodu menja tehnike koje je koristio i sa slikanja u ulju i crtanja ugljenom prešao na elektronske kolaže, fotografije, performanse i sve ono što je potrebno da realizacije neki konkretni projekat.
Zadržava jedino svoju strast ka autoportretima, tako da je njegov lik dominirao u većini njegovih dela. Jedina razlika je što su proces slikanja i završni rezultat bili daleko otvoreniji u pogledu načina realizacije nego ranije.
Uroš Đurić – Populistički projekat
Njegov najvažniji projekat za kraj devedesetih godina bio je projekat koji je naslovljen Populistički projekat.
Glavna preokupacija ovog projekta bila je da pokaže interakcije između sistema zvezda i identiteta.
Njegovi segmenti bili su naslovljeni Bog voli snove srpskih umetnika, Celebrities, Hometown Boys i Pioniri.
Autoportreti
Autoportereti autora pojavljivali su se i dalje u različitim segmentima projekta, predstavljajući ga kao igrača vodećih evropskih fudbalskih klubova.
Predstavljao je sebe u društvu raznih javnih ličnosti, zatim na naslovnoj strani imaginarnog časopisa pod nazivom Hometown Boys, i u nizu najistaknutijih autora u domenu stvaranja i tumačenja umetnosti iz regiona koji je nekada nosio geopolitičku oznaku Istočna Evropa, a svi su oni bili prikazani kako ponosno nose crvenu pionirsku maramu, u impozantnoj pozi preuzetoj iz ikonografije socijalističkog realizma.
Ovim projektom, suprotstavljao se uglavnom društvenom i političkom, a ne više kunstistoričarskom uokviravanju njegovih dela.
Umesto stvaranja prikaza svih nevidljivih delova društva unutar domena umetnosti, što je preovlađujuća paradigma društveno specifičnih dela, on je zašao neposredno u populističke medije kako bi delovao na antagoniziranju stavova prema javnom imidžu slavnih ličnosti. U svemu tome uključio je i sebe samog, koristeći te medije baš onako kako je koristio svoje platno.
Galerija Draco je poznata kako od strane kolekcionara, tako i od svih onih koji žele da opreme svoj stambeni i poslovni prostor nekom od vrhunskih umetničkih slika i skulptura, decenijama spajamo prestižne autore i kupce. Mi možemo da pronađemo retka i originalna umetnička dela prema Vašem ukusu i željama ili da Vam ponudimo predloge i savete kako bi zajedno došli do najboljeg rešenja koje će odgovarati Vašim interesovanjima prilikom opremanje prostora.
Kod nas možete pronaći i slike Uroša Đurića.