Najgora poza za spavanje: Zbog nje nas bole vrat, leđa i teže dišemo

Kvalitetan san presudan je za našu ukupnu dobrobit, ali jedna od činjenica koja se često zanemari je poza u kojoj spavamo. Određeni položaji spavanja mogu otežati disanje, opteretiti leđa, vrat ili ramena.

0
50
Najgori položaj za spavanje
Foto: ShutterStock

Prema dr. Nishi Bhopal, psihijatru specijalizovanoj za spavanje, ležanje na stomaku smatra se najgorim položajem za spavanje.

To opterećuje leđa i vrat i može uzrokovati bolove u donjem delu leđa – napominje ona.

Spavanje na stomaku takođe otežava disanje. A ako ste ikad, na primer, išli u krevet sa začepljenim nosom, verovatno znate da se nećete kvalitetno odmoriti ako ćete celu noć disati na usta – rekla je dr. Catherine Darley.

Ironično, razlog zašto je ovo najgori položaj je taj što vaše lice zapravo ne može biti u ravnom položaju. Glava savijena u jednu stranu predstavlja veliko naprezanje ligamenata vratnih pršljenova, a takođe može staviti određene vratne pršljenove u težak položaj tokom cele noći. Retko sam video dobar položaj vrata kod ljudi koji spavaju na stomaku – rekao je kiropraktičar B.J. Hardick za mbg.

Koje je rešenje?

Ako stvarno volite spavati na stomaku, Bhopal predlaže da koristite što tanji jastuk ili da spavate bez njega kako biste smanjili pritisak na leđa. Ipak, u idealnom slučaju, možda biste mogli da isprobate spavanje na boku ili leđima.

Najgori položaj za spavanje
Foto: ShutterStock

Spavanje na leđima smatra se najboljim za poravnanje kičme, iako može uzrokovati probleme ljudima koji hrču, imaju apneju u snu ili čak refluks kiseline. Ako vas ne muče takvi problemi, samo pripazite da imate jastuk koji podupire glavu i vrat.

Za spavanje na boku, Bhopal i Darley predlažu strateško postavljanje jastuka. Možete staviti jedan jastuk iza sebe, a drugi između kolena kako biste podupirali bokove, kaže Bhopal, ili prema Darleyjevoj preporuci, jastuk možete staviti i uz stomak kako se ne biste okrenuli na njega tokom sna.

Ukoliko ništa ne pomogne i vi se i dalje budite na stomaku, možda bi trebalo razmisliti o vežbama za vrat i leđa ili možda posetiti kiropraktičara.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde