Mediteranska ishrana bi mogla da spreči razvoj depresije tvrde naučnici

Naučnici, koji su sproveli istraživanje kažu da ishrana koja se bazira na voću, povrću, ribi, orašastim plodovima i maslinovu ulju kao i bez previše mesa i mlečnih proizvoda pozitivno utiče na raspoloženje!

0
152
mediteranska ishrana
Photo: Pixaby.com

Mediteranska hrana mogla bi pomoći u sprečavanju depresije, pokazalo je novo istraživanje koje prenosi BBC.

Naučnici su proučili podatke 41 istraživanja sprovedenog u prethodnih osam godina kako bi utvrdili može li mediteranska hrana sprečiti pojavu depresije. Prema rezultatima istraživanja čiji su rezultati objavljeni u časopisu Molecular Psychiatry izgleda da ishrana koja se bazira na voću, povrću, ribi, orašastim plodovima i maslinovu ulju kao i bez previše mesa i mlečnih proizvoda pozitivno utiče na raspoloženje.

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Alex Lacoy (@alexlacoy) дана

Stručnjaci, koji su sproveli istraživanje, ističu da su potrebna dodatna klinička ispitivanja kako bi se utvrdilo može li se depresija lečiti i promenom ishrane. Koordinator istraživanja Camille Lasalle, koja je sprovela analizu s kolegama s Univerziteta College u Londonu, kaže da dokazi prikupljeni do sada upućuju na to da hrana koju unosimo može uticati na smanjivanje rizika od depresije iako još nema dokaza koji su rezultat kliničkih ispitivanja, prenosi Hina.

Ona ističe da je utvrđivanje veza između raspoloženja i hrane vrlo teško jer je mnoštvo faktora uključeno u određivanje te veze. Na primer depresija može izazvati gubitak apetita a neko ko je depresivan možda se neće za sebe dobro brinuti. S druge strane srećni ljudi imaju veće izglede da vode zdraviji život, a samim tim i da manje piju – poznato je da alkohol može izazvati depresiju.

Lasalle kaže da se može raditi i o tome da konzumiranje nezdrave hrane s mnogo šećera i industrijski prerađenih namirnica povećava rizik od depresije pa bi eliminisanje tih namirnica moglo igrati ulogu. Zato su potrebna kontrolisana istraživanja o tome koliki je stvarni uticaj mediteranske hrane.

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Agnieszka Pg (@g_g_lifestyle) дана

„Konzumiranje zdrave hrane dobro je iz mnogo razloga ali treba nam više dokaza pre nego što možemo utvrditi da takva ishrana bogata biljnim namirnicama može poboljšati mentalno zdravlje“, kaže Naveed Sattar, profesor metaboličke medicine sa Univerziteta Glasgow.

Ranija istraživanja pokazala su da mediteranska ishana može smanjiti rizik razvoja dijabetesa tip 2, visokog krvnog pritiska i povišenog holesterola a svi su zajedno faktori rizika za srčane bolesti. Takođe utvrđeno je da osobe koje se pridržavaju takve ishrane imaju duži životni vek i imaju manje izglede za gojaznost.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde