Zašto nikad ne bi trebalo da jedete tek kad ogladnite?

Glad je najpouzdaniji znak da vaš metabolizam radi, no iako je prirodna, ne bi trebalo da bude jedini znak da je vreme za obrok.

0
37
Kad treba jesti
Foto: ShutterStock

Ako jedete samo kad vam padnu zalihe energije i vaše vas telo moli da ga nahranite, mogli biste osetiti neke posledice.

1. Glad dovodi do prejedanja

Ljudi koji preskaču obroke i jedu neredovno često pojedu više kako bi nadoknadili obroke koje su preskočili. Vašem telu potrebna je hrana svaka tri do četiri sata kako se metabolizam ne bi usporio te kako ne biste osetili pad energije, bezvoljnost i želju za nezdravom hranom. Što duže svom telu uskraćujete hranu to vam više pada nivo šećera u krvi, zbog čega će vaše telo žudi  za hranom bogatom šećerom.

2. Gladovanje ne pomaže u mršavljenju

Ljudi misle da gube kilograme ako gladuju, no ako im se prehrambeni plan sastoji od gladovanja, brzo će odustati od njega. Osim toga, ako gladujete, vaše telo počinje štedeti energiju, zbog čega skladišti masti i troši manje kalorija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Doro (@curlysue9999) on

3. Jedete manje zdravo

Kad si gladan, nisi svoj – moto je poznate čokoladice, ali i činjenica. Kad ste gladni, veće su šanse da ćete posegnuti za prvom stvari koja vam padne pod ruke, poput čokoladice. Takav način prehrane ne rezultira zdravim načinom života.

4. Nećete uvek prepoznati kad bi trebalo da jedete

Dva hormona regulišu glad, grelin koji stimulira apetiti i leptin koji ga suzbija. Kad ne jedete duže vreme, nivo grelina raste. A ako ste jeli, leptin poručuje vašem telu da ste siti.

Barometar gladi nije uvek najočigledniji pa ljudi koji često gladuju nemaju više osećaj da su gladni. Ako jedete jedan obrok dnevno, nakon nekog vremena vaše telo će se naviknuti na to, no to ne znači da je jedan obrok dnevno dobar način prehrane.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 송림댁 songnimdaek (@songnimdaek) on

5. Glad je loša za vas

Neki od simptoma koji prate glad su nemogućnost da se skoncentrišete, neugodan osećaj u stomaku, slabost, vrtoglavica, mučnina, iritabilnost, glavobolja, krčanje u želucu i problemi sa spavanjem.

Kako prepoznati glad?

Naučnici tvrde da postoje tri vrste gladi, fizička, psihološka i oportunistička. Fizička je nagon da jedemo, dok psihološku aktiviraju emocije i zapravo je žudnja za nečim drugim, a ne hranom. Oportunistička glad je kad vidite hranu i želite je pojesti, iako dotad niste osetili glad, piše Bright Side.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde