Vežbanje tokom leta: 7 čestih grešaka koje mogu biti opasne za zdravlje

Tokom leta ne treba se odreći treninga, ali na neke stvari dobro je pripaziti!

0
61
Vežbanje tokom leta
Photo: Pixabay

Za vreme vežbanja u letnjim mesecima neretko se događaju greške koje mogu biti opasne za zdravlje.

Sparine i visoke temperature nisu bezopasne zbog čega je dobro biti upoznat sa stvarima koje nije dobro činiti – tako ćete ih znati izbeći i ostati sigurni.

Nakon jeseni i zime koje mnogi provedu vežbajući u zatvorenom, leti se povećava broj treniga napolju. U nastavku zato pročitajte popis najčešćih grešaka koje se u takvim situacijama događaju.

1. Preskakanje nanošenja zaštitnog faktora

Čak i kada je napolju oblačno, letnje sunce je tu. Zato kada odlazite na trening na otvorenom zaštitite kožu zaštitnim faktorom – neka taj SPF bude 30 i viši i nanosite ga svaka dva sata ako umereno vežbate ili svakih 45 do 60 minuta ako je vaš trening intenzivniji.

2. Neproveravanja sata

Kada je u pitanju vežbanje napolju, leti temperature rastu puno brže nego inače zbog čega je dobro izbegavati treninge barem između 10 i 17 sati. Najbolje je trening odraditi u ranim jutarnjim satima ili uveče kada temperature padnu. Za trening birajte mesta u hladovini na kojima nećete biti na direktnoj sunčevoj svetlosti.

3. Izbegavanje vode sve dok ne osetite žeđ

Nemojte čekati da osetite žeđ i tek tada piti vodu. Tokom letnjih treninga na otvorenom telo koristi vodu kako bi regulisalo temperaturu. Ako ne unosite dovoljno tečnosti, javlja se umor i vaš trening nije na nivou na kom bi inače bio.

Vežbanje tokom leta
Photo: Pixabay

Zato tokom treninga uvek imajte bocu vode sa sobom. Takođe, važno je i da celi dan unosite dovoljno tečnosti bez obzira na treninge.

4. Nošenje neprikladne odeće

Polisester, odeća koja se lepi za kožu… To nisu najbolji odabiri za letnje treninge. Umesto toga, nosite širu odeću, napravljenu od prikladnih materijala svetlijih boja koja vas neće dodatno gušiti.

5. Štednja na elektrolitima

Više temperature obično znače više znojenja, što se može pretvoriti u gubitak elektrolita. Ako celo leto planirate ozbiljno trenirati na otvorenom, moraćete ih nadoknaditi.

Naravno, birajte zdravije opcije pomoću kojih ćete to uraditi. Možete malo više posoliti hranu, pa čak i u vašu bocu s vodom dodati malo soli koja je vrlo važna jer se natrijum koji se u njoj nalazi veže za vodu i pomaže u održavanju ravnoteže telesnih tečnosti.

Nizak nivo soli u telu može dovesti do umora i otečenosti, posebno kod žena.

6. Zadržavanje zimskih standarda

Ako na primer na vaš najbolji dan istrčite kilometar za pet i po minuta ili odradite intenzivni kružni trening za 20 minuta, nemojte očekivati iste rezultate i u letnjim mesecima. Kada temperature porastu, normalno je da vaš učinak bude nešto slabiji, posebno kada su u pitanju kardio-treninzi.

Vežbanje tokom leta
Photo: Pixabay

Pokušajte da zadržite iste rezultate kao u klimatizovanoj teretani ili u danu sa savršenim vremenskim uslovima može vas lako dovesti do razočaranja. Umesto toga, u vreme velikih vrućina postavite drugačije standarde i budite realni s rekordima.

7. Neproveravanje vremenske prognoze

Ako vežbate na otvorenom u zimskim mesecima verovatno proveravate vremensku prognozu kako biste znali šta da očekujete. Istu naviku treba da zadržite i tokom leta. Proveravajte nivo vlažnosti, mogućnost toplotnih talasa… Ako je potrebno preskočite trening. Slušajte savete stručnjaka.

Zaključno, mnogi u letnjim mesecima posebnu pažnju pridaju fizičkom izgledu. Želja da izgledate dobro je razumljiva, međutim, ona ne sme biti bitnija od brige za vaše zdravlje. Nemojte preterivati i ignorisati iscrpljenost. Umor, vrtoglavice, mučnice… nisu nešto što bi trebalo da ignorišete. Slušajte svoje telo i zaustavite se kad je to potrebno.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde