Kada dolazite po prvi put na Univerzitet u Engleskoj možda dobijete olovku, letak za usluge na kampusu, kao i neke prehrambene proizvode donirane od strane brendova za promociju. Za one koji počinju prvu godinu na Univerzitetu u Sussexu ove godine, uglavnom je isto – izuzev jedne stvari koja je izazvala kontroverzu. Usluga pretplate za stomatologa i pivski podmetač Brushbok bili su zajedno deo poklona, sa porukom „pljunite ili progutajte„.
Podmetač se može zakačiti na nos kako bi izgledalo kao da izbacujete izbacujete supstancu kroz usta- i to veoma droljasto. Slika je postala viralna na Twitteru i Instagramu, pri čemu su ljudi ostavljali šaljive komentare ali ima i onih koji su ovaj marketinški potez opisivali kao predmete „seksualnog uznemiravanja’.
Jedan korisnik Twittera je napisaoo: „Kakvo poniženje za mlade žene koje treba da se obrazuju na univerzitetu. “
Takođe je bio i komentar da imaju osećaj kao da se vraćamo nazad u atmosferu 70-ih. “ Napijte se i opustite, i steknite prijatelje dok ste na Univerzitetu “.
Young woman is accepted to the University of Sussex and this is in her welcome bag. WTF @SussexUni Do you have any respect for women? This is sexual harassment. pic.twitter.com/IeKzvHX4KC
— Untameable Shrews (@untamableshrews) 20. септембар 2018.
Portparol studentske unije Univerziteta u Sussexu izjavio je za Metro.co.uk: „Bili smo veoma razočarani kada smo pronašli ovaj promotivni materijal u našim Dig-In kutijama, i razmatramo da li ćemo obnoviti ugovor sa ovim dobavljačem.“ Portparol sa Univerziteta je nastavio, rekavši: „Mi možemo apsolutno shvatiti zašto je ovaj promotivni materijal u paketima naše Studentske unije izazvao tako snažnu reakciju. Sigurni smo da će se ova diskusija nastaviti i da će naša Unija studenata i drugi sindikati učenika reagovati na ovu kompaniju. “
Brushbok je rekao za Metro.co.uk:“ Stvarno nam je žao ako se neko osetio uvriedjenim sa promotivnom slikom koja se koristi u Dig-In kutijama. Sada shvatamo da su one neadekvatne i skroz pogrešan put da ovu vrstu sadržaja iskoristimo kao način za podizanje svesti o problemima stomatološkog zdravlja.
„Potpuno smo shvatili da se slika može smatrati uvredljivim za žene i zato nam je zaista žao – to nam nikada nije bila namera, a mi smo preuzeli punu odgovornost za bilo kakvo uznemiravanje koje je izazvala naša kampanja.
„Brush-Bok je kompanija koja se ponosi svojom porodičnom i etičkom tradicijom i veoma smo razočarani što je nešto što je podrazumevalo podsticanje dobrih zdravstvenih navika među učenicima izazvalo bilo kakvu negativnu atmosferu.“