Kako se izboriti sa kašnjenjem?

Kašnjenje može biti samo povremena pojava ili stil života. Isto tako, može biti simbol lenjosti i nemarnosti, ali i puke slučajnosti. Kako god shvatili pojam kašnjenja, mora se priznati da pored svih negativnih konotacija ima bar jednu pozitivnu razvija maštu i kreativnost. Smišljanje izgovora nije lak posao. Ipak, svi koji kasne imaju "dobro" opravdanje za svoje kašnjenje.

0
208
Kako se izboriti sa kašnjenjem
Svako od nas poznaje neku osobu koja uvek negde kasni i ta loša navika ume da bude veoma iritantna za ljude koji čekaju.
Osoba koja čeka nije sebična i bez razumevanja ,već odgovorna i pouzdana ličnost. Dok vas čeka, mota joj se po glavi razlog vašeg kašnjenja ,da se nije nešto loše dogodilo, izgleda da nije reč o tome da su naši prijatelji i kolege sebični, te nas ne poštuju , vać brinu što kasnite.

Da li je kašnjenje stil života?

Ne doći u dogovoreno vreme, odnosno kasniti, prenosi više od jedne poruke. Ako vas je neko čekao, to znači da ne poštujete osobu sa kojom se sastajete kao ni njeno vreme. Ono što kašnjenje govori o vama je da ste neodgovorni, kako prema drugima, tako i prema sebi. Nije vas briga kakav ćete utisak ostaviti i samim tim, ne vodite računa o svom i tuđem vremenu.

Kako se izboriti sa kašnjenjem
Kašnjenje može biti samo povremena pojava ili stil života. Isto tako, može biti simbol lenjosti i nemarnosti, ali i puke slučajnosti. Kako god shvatili pojam kašnjenja, mora se priznati da pored svih negativnih konotacija ima bar jednu pozitivnu razvija maštu i kreativnost. Smišljanje izgovora nije lak posao. Ipak, svi koji kasne imaju „dobro“ opravdanje za svoje kašnjenje.
Psihologija kašnjenja otkriva da um možda ne funkcioniše dobro. Postoji više od jednog rešenja. Percepcija ljudi koji kasne skoro je uvek negativna, ako ne čak i pogrešna.
„Lako ih je doživeti kao neorganizovane, haotične, nepristojne i s manjkom obzira prema drugima“, kaže Hariet Melote, kognitivna bihevioristički terapeut i klinički psiholog iz Londona.

Kako se izboriti sa kašnjenjem
Kao i sve mane koje posedujemo, kašnjenje je nešto čega nismo uvek svesni ili bar nismo svesni koliko je to hroničan problem. Ukoliko sami ne možete shvatiti razloge svog kašnjenja, dobro bi bilo razgovarati s partnerom, prijateljicom ili potražiti stručnu osobu, koja vam može pomoći da rešite ovaj problem.

Koji su načini prevazilaženja kašnjenja?

  1. Ako ste neko ko stalno kasni, jer nemate dovoljno vremena, pokušajte deo priprema obavite ranije (spakujte se ranije, pripremite sve što nosite sa sobom -mobilni, novčanik, ključevi ili nešto slično).
  2.  Organizujte se bolje tj. pravilno rasporedite prioritete. U velikom broju obaveza se lako možemo izgubiti i kada je vreme za polazak shvatimo da najvažnije zadatke nismo obavili. Upravo zato ćemo postavkom prioriteta postići ravnotežu između onoga što mora da se obavi i organizaciji vremena da stignemo na vreme.
  3. Ako ste već sve uradili na vreme i potpuno ste spremni za polazak, ne dozvolite da vas sitnice ometaju. Možda vam se često dešava da taman krenete i zazvoni vam telefon, a već ste na granici kašnjenja. U tom slučaju, procenite da li možete taj poziv uzvratiti kada budete imali malo više vremena ili se uopšte ne javite u tom trenutku.
  4. Za sve one spavalice koje se teško bude, ovo je ključno. Ako ostanete budni do kasno, ujutro ćete se teže probuditi i biti usporeniji. Zato legnite na vreme i sutra stižete bez kašnjenja.
  5. Naravno da ima i drugih razloga za kašnjenje, ali u mnogim slučajevima je uzrok u nama samima. Nikada ne posvećujte previše pažnje detaljima. Ne zaboravite da vas neko čeka , a te sitnice ostavite po strani.
  6. Stalno kasniti možda nije vaša krivica, možda je reč o vašem tipu ličnosti. Ljudi koji uvek kasne često su po karakteru optimistične osobe, imaju slab nivo samokontrole, teskobne su ili su zavisnici od uzbuđenja, kažu stručnjaci.
  7. „Za neke ljude je kašnjenje posledica dubokih depresivnih mentalnih stanja ili neurološki poremećaji, kaže Melote.Tada vam je potrebna stručna pomoć .
  8. Ljudi s dijagnostifikovanom teskobom često izbegavaju neke situacije. Osobe s niskim samopouzdanjem verovatnije je da će biti kritičnije u vezi svojih sposobnosti. To može dovesti do toga da im treba više vremena da provere svoj zadatak više puta, proveravaju ga više puta zasigurno kasnite.
  9. Kod nekih se neke vrste kašnjenja uvek iznova ponavljaju, pojavljuju zbog „problema opsesivnog razmišljanja”. Ukratko, ljudi koji kasne fokusiraju se na strah zbog nekog događaja ili roka kojeg ne stižu da ispoštuju. Pa tako, umesto da otkriju kako da prevaziđu strah, njima taj strah postaje izgovor pa obično koriste reč „ali”. Na primer, možda ćete sami sebi reći da ste hteli da stignete na vreme na taj sastanak, ali niste mogli da odlučite šta ćete obući. Ili ste počeli da pišete članak, ali ste se brinuli da će vaše kolege misliti da nije dovoljno dobar.

Tim psihijatrijske ordinacije PSIHO CENTAR MM Niš, koga čine eminentni stručnjaci: psihijatripsihoterapeutipsiholozilogopedidefektolozi i dečiji neurologEEG, se trude da pruže najbolju uslugu našim klijentima.

Ukoliko imate problem javite se na vreme Psiho centaru MM u Nišu!