Kako da vaš veb sajt bude na prvoj strani Google pretraživača

0
376
kako da vaš veb sajt bude na prvoj strani google

Optimizacija sajta vam pomaže da vaš veb sajt ima bolji Google rang. SEO je prilično jednostavno (ukoliko uložite mnogo truda i konstantnog rada). Možete angažovati osobu koja se zove SEO Ekpert da bi vam odradio optimizaciju sajta kako biste bili sigurni da rezultat neće izostati, ali jedan deo, ukoliko samostalno održavate svoj veb sajt možete i sami odraditi. Ako želite da se rangirate odlično i dođete do prve strane Google, teško da će te uspeti u toj nameri ako vaš veb sajt nije optimizovan za najvažnije faktore rangiranja Google pretraživača.

Želite bolji Google rang za vaš veb sajt?

„GOOGLE ALGORITAM POD NAZIVOM pingvin 4 je TRENUTNO NA SNAZI. Iako sE google algoritmi ČESTO MENJAJU u poslednje četiri godine, osnove se nisu promenile. MORATE KRENUTI OD optimizacE SAJTA DA BI STIGLI DO prve stranE googlE. „

Pokušaćemo da vam u ovom blogu objasnimo neke osnove SEO optimizacije sajta. Ovaj članak vam ne garantuje bolji Google rang, niti na bilo kojem drugom pretraživaču. Ali pokušaćemo da vam damo smernice šta treba da uradite ako želite da budete u trci za odličnu poziciju na Google. Ljudi traže relevantne, dobro prezentovane informacije. Ako želite bolji Google rang, morate biti zapaženi i u očima posetilaca vašeg veb sajta ali i u očima Google. Krenimo od nekog početka jer kako kažu „Nekada jedan mali korak, može učiniti da pređete hiljadu milja“.

1. URL vašeg veb sajta i bolji Google rang

Ako se pitate kako da vaš veb sajt bude na prvoj strani Google pretraživača krenite od samog početka. Od imena domena. Ime vašeg domena trebalo bi da bude kratko i jednostavno za pamćenje. Takođe prilikom optimizacije sajta puno će vam pomoći ako u URL obične strane ili sa vašim proizvodom, ili blogom ubacite ključne reči.

optimizacija sajta url link

Međutim, iako je dobar marketinški trik imati kratko ime domena, to nije u suštini toliko bitno. Pogledajte sajt www.boardgamegeek.com. Ime domena tog poznatog sajta nije kratko, ali je to trenutno najpopularni veb sajt za igre na internetu.

Upamtite da ime domena nema nikakvu važnost za bolji rang na Google

Važnije je da se fokusirate na to da će Google pretraživač i posetioci clakše pronaći vašu veb stranicu ako koristite URL-ove koji precizno opisuju sadržaj na veb stranama. To precizno opisivanje znači da korisitite ključne reči koje ste prethodno istražili i najrelevantnije i preciznije opisuju vašu veb stranu. To su reči koje jasno i vrlo konkretno opisuju šta radite ili šta prodajtete.

Kako da dođete do ključnih reči, bez mnogo istraživanja po internetu i skupih softvera? Kako da istražite ključne reči koje utiču na bolji Google rang Evo jednog primera:

Pitajte svoje prijatelje šta će ukucati u Google pretraživač ako bi tražili proizvode ili usluge koje vi nudite. Pitajte sve prijatelje, čak i ukućane!

Kada se radi izrada sajta ili kreiramo sadržaj za sajt stalno se konsultujemo u kancelariji oko ključnih reči i šta bi neko od nas ukucuao u Google da bi pronašao proizvod ili uslugu. Ponekad, za neke branše, rešenje kako da dođete do prve strane Google leži upravo tu. Kako da vaš veb sajt bude na prvoj strani Google pretraživača je pitanje od milion dolara. Međutim stvarno za neke nisko konkurentne branše na internetu ne treba vam milion dolara da budete dobro rangirani.

URL-ovi su izuzetno važni za vašu SEO kampanju. Obavezno koristite URL-ove koji olakšavaju Google-u da indeksira vaš sajt. To znači da ne stavljajte crtice, tačkice i druge simbole u ​​vašu URL adresu, gde ne moraju da bduu. Dakle, Google pretraživaču možete olakšati indeksiranje vašeg veb sajta korišćenjem najčešćih fraza koje se koriste u svakodnevnoj komunikaciji.

Ako nemate Domain, možete potražiti slodobno ime domena na sajtu www.optimizacijasajtova.com. Tu imate pretraživač uz pomoć koje možete pretražiti koje ime domena je slobodno bilo da želite .com, .net, .rs, .me ili neku drugu varijaciju. Faktor koji treba uzeti u obzir prilikom odabira domena je da li je vaš posao lokalnog ili regionalnog, pa čak i globalnog karaktera. Ukoliko pokušavate da privučete posetioce iz Srbije onda je bolje da ekstenzija vašeg domena bude .rs, međutim ako poslujete sa inostranstvom onda je bolji .com. Opet, tu postoji druga strana jer će korišćenje .com takođe povećati konkurenciju za optimizaciju sajta. Međutim konkurencija je zdrava. Dobra SEO agencija uvek nađe načine da preskoči vašu konkurenciju i da vaš veb sajt postavi na odličnu poziciju na Google pretraživaču.

2. Meta naslov vašeg sajta

Ovaj Meta Tag je referenca za naslov vaše veb strane. Naslovna oznaka (Meta Tag) govori Google pretraživaču u nekoliko reči o čemu se radi na vašoj veb strani.

optimizacija sajta meta naslov

Ako ne napišete Naslovnu oznaku, Google će naslov vašeg sajta izvući iz konteksta sadržaja. Prva i najvažnija stvar je da nikako ne želite da Google to uradi. Meta Tag treba da bude negde blizu vrha koda veb stranice. Google i ostali pretraživači žele da vide doslednu naslovnu strukturu odozgo nadole. Naslovnu oznaku bi trebalo da koristite samo jednom na svakoj stranici da bi došli do najboljih rezultata. Može se razlikovati od vašeg H1 naslova, ako vaša sajt nudi poseban odeljak za ubacivanje naslova veb strane – kao što je slučaj sa wordpress platformom.

Ako ne navedete naslov, Google će odlučiti o vašem naslovu umesto vas. Naš savet je da to izbegnete u svakom slučaju.

Najefektivniji naslovi veb stranica su oko 50-65 znakova, uključujući razmake. Kreirajte svoje naslove koncizno i uverite se da sadrže najbitnije ključne reči za svaku veb stranu. Svaka veb strana treba da ima svoj unikatan naslov. Google je nekada naslovu dozvoljavao 70 karaktera – ali to se promenilo u 2011/2012. Ako želite da obezbedite da se oznaka naslova prikazuje na stranici sa rezultatima Google pretraživača u punom prikazu, unesite maksimalno 65 znakova. Oznake naslova su izuzetno važne za SEO. One su najvažniji on-site element u kome se unose relevatne ključne reči. Pored toga što jednostavno opisuje vašu veb stranu korisnicima, takođe omogućava vam da na vidno mesto istaknete sadržaj bogat ključnim rečima, što je odlično za Google pretraživa da bi klasifikovao vaš sadržaj.

3. Vaš Meta Opis

Meta Opis se ne pojavljuje na vašoj veb strani. Meta Opis se pojavljuje samo u izvornom kodu i Google ga čita kako bi odlučio o čemu se radi na vašoj veb strani ili članaku. Koristeći ključne reči za optimizaciju sajta Meta opisi su korisni zato što prikazuju kako će se vaše veb strane prikazivati u rezultatima Google pretrage.

meta opis veb sajta

Za maksimalnu efikasnost, meta opis bi trebalo da bude dugačak od 160-180 karaktera. Vaši meta opisi trebaju biti koncizni i da sadrže najvanije ključne reči ili sinonime koji su jasno povezani. Takođe treba da uključite i pozive na akciju.

Ako želite da ljudi kliknu na vašu stranicu koja je prikazana na Google rezultatima pretrage, napiđite im to! Koristite pozive na akciju kao što su „Kliknite ovde za …“, „Aktiviraj sada i uzmi …“, ili, „Naručite jeftino …“ ili „Pročitajte naš članak o ….“.

Uverite se da svaka veb strana vašeg sajta ima svoj meta opis kako bi izbegli dupli sadržaj. Google vas definitivno neće kazniti za duplirani sadržaj koji se koristi u meta opisu. Međutim, ako imate duplirani sadržaj, Google će odlučiti koju veb stranu će se prikazati za određene ključen reči. Opet, ne želite da Google odluči šta će se pojaviti u rezultatima pretrage. Za naslov ili opis lokacije jednostavno koristite desno dugme miša, odaberite Source (Source Source) i potom pritisnite control „F“. Upišite reč, „title“ u pretrazi koja se pojavljuje na dnu vašeg pretraživača i odvešće vas do naslovne oznake na toj veb strani.

4. H1 Naslov i bolji Google rang

H1 naslov vašeg članka ili strane mora biti unikatan i treba da bude postavljen na početku sadržaja. On je bitan faktor za bolji Google rang. Možda će se razlikovati od naslova za koji se nadate da ćete se rangirati za prvu stranu Google pretraživača i koji je ubačen vaš izvorni kod. Međutim, ako niste popunili naslovnu oznaku (Meta naslov), onda je H1 često naslov koji će Google dati vašem članku u rezultatima pretrage.

h1 naslov optimizacija sajta

Ako ste koristili posebnu oznaku naslova u svrhu rezultata pretrage, ovde imate određenu fleksibilnost da bi povećali dužinu vašeg članka ili koristili varijacije ključnih reči ili izraza za koje želite da se rangirate. H1 oznake govore Google pratraivaču šta je važno za vašu veb stranu.

Na svakoj veb strani  postoji nekoliko varijanti „H“ (Heading) naslova (H1, H2, H3). U idealnom svetu, one bi trebalo da se pojavljuju u opadajućem redosledu. Ograničite H1 i samo ga jednom koristite na svojoj veb strani. Koristite H2 za glavne podnaslove i H3 za podnaslove opšte kategorije. Na primer:

  • <H1> Prodaja maturskih haljina </ H1>
  • <H2> Najveći izbor maturskih haljina na jednom mestu </ H2>
  • <H3> Pogledajte našu ponudu maturskih haljina po najpovoljnijim cenama </ H3>

Stvari koje treba da zapamtite

Važnost oznake H1: H1 je najvažnija oznaka i nikada ne smete da je preskočit na veb strani. Morate da znate ako se pitate kako da vaš veb sajt bude na prvoj strani Google pretraživača, da „Google paukovi“ za pretragu obraćaju pažnju na reči koje se koriste u oznaci H1, jer bi trebalo da sadrži osnovni opis sadržaja stranice.

Relevantnost: Paukovi Goolge pretraživača proveravaju relevantnost H1 oznake sa sadržajem koji je povezan sa njim i direktno utiče na bolji Google rang.

Konzistencija ključnih reči: Paukovi Google pretraživača proveravaju konzistentnost ključnih reči između oznaka zaglavlja i drugih delova veb strane.

Bolje korisničko iskustvo: H1 oznaka daje korisniku jasnu predstavu o sadržaju na veb strani. Pretraživači daju veliku važnost korisničkom iskustvu na sajtu, što znači da prisustvo oznaka naslova postaje važna komponenta kada je u pitanju SEO optimizacija sajta.

5. Ključne reči i Alt oznake

Ključne reči su reči ili rečenice koje korisnicima i Google pretraživaču pružaju informaciju koja je tačna svrha vaše veb strane. U svetu optimizacije sajtova ključne reči su podeljene na one sa kratkim „repom“ i one sa dugačkim „repom“.

kljucne reci i alt oznake

Primer kratke ključne reči može biti „polovni auto“. Ako vaša veb strana govori o polovnim automobilima, uverite se da se ova reč pojavljuje na vašoj stranici, ali umereno. Četiri puta je sasvim dovoljno ako je vaš članak od 500-750 reči.

„Polovni auto“ je visoko konkurentna reč, i zato, bi trebalo da se fokusirate da napravite veb strane na kojima ćete koristiti dugačke ključne reči.

Dugačke ključne reči su duže rečenice koje sadrže bitne ključne reči. One su često lakše rangirane u samom početku, za prvu stranu Google pretraživača. To su rečenice ili izrazi koje korisnici mogu upisati u pretraživač kao što je npr. „Najpovoljniji polovni auto iz Švajcarske“.

Lepota dugih ključnih reči je da se za njih na samom startu optimizacije sajta lakše dolazi kada je u pitanju bolji Google rang. One izgrađuju autoritet vašeg sajta, i ako se koriste na svim relevantnim veb stranama vašeg sajta, jednog dana ćete se samo rangirati na Google prvoj strani za samu reč „Polovni auto“!

Ograničite ciljne ključne reči.

Kada se kreira sadržaj za sajt vaše relevantne ključne riječi moraju da se prirodno prikazuju kroz vaš članak.

Svaka veb strana na vašem sajtu treba da bude optimizovana koristeći samo jednu ključnu reč ili frazu. Dakle, nemojte pokušavati da bolji Google rang bude vaš cilj, i to preko više ključnih reči npr. „prodaja parfema“, „najpovoljniji parfemi „,“ poznati parfemi „.

Previše termina koji se ponavljaju može uticati na to da Google ne može da shvati za šta će vas rangirati u rezultatima pretrage.

Idite na jednu dugačku ključnu reč i možda dve kratke ključne reči u isto vrijeme. Svi ostali izrazi ili sinonimi su tu da vas podrže.

6. Alt oznake i atributi slika

Alt oznake su slične oznakama naslova i oznakama opisa – i postoje dve vrste. One pomažu Google pretraživaču da razume vaše slike. Obavezno ih koristite na svakoj slici koje se nalazi na vašim veb stranan i učinite ih različitim.

Još važnije, pobrinite se da se odnose na vaš članak ili proizvod i da se nadovezuju na vašu glavnu frazu.

Na primer, „Prodaja cveća“ je pogodna alt oznaka (atribut) ako je vaša fotografija zapravo fotografija dostave cveća. „Dostava cveća u Beogradu“ može biti dobra alt oznaka za naslov slike.

Atribut slike takođe čini vašu veb lokaciju korisnijom i daju vam šansu za bolji Google rang. Korisnici koji imaju oštećeni vid i oni koji su isključili slike (u nastojanju da blokiraju oglase) i dalje mogu pratiti atributa teksta slike ili videti gde se one pojavljuju na veb stranici.

Takođe, ako ste uneli pravilno alt atribute onda je veća verovatnoća da će se vaše slike pojaviti u rezultatima pretrage za Google slike. To je odličan bonus, pogotovo ako pokušavate da izbacite proizvode čija je glavni adut za borbu vizuelna privlačnost.

7. Unutrašnje veze

Unutrašnji linkovi su veze na veb strani koji ukazuju na ostale informacije koje se nalaze na drugim veb stranama na samom sajtu. To su veze koje govore Google pretraživaču da imate druge važne informacije i da treba da ih pogleda i indeksira a samim tim i da vas uputi na bolji Google rang.

unutrasnje veze na sajtu

Ove vrste unutrašnjih veza su korisne iz tri razloga:

  • Omogućavaju korisnicima bolju navigaciju na veb strani.
  • Pomažu u uspostavljanju hijerarhije informacija za datu veb stranu.
  • Pomažu boljem rangiranju veb sajta.

Kako da vaš veb sajt bude na prvoj strani Google pretraživača je pitanje na koje unutrašnje veze mogu da vam daju odgovor. Unutrašnje veze izuzetno pomažu da unapredite vaše SEO napore.

Unutrašnje veze vam omogućavaju da uputite pretraživačima koje veb stranice imaju najveći prioritet, kao i koje su stranice tematski povezane jedna sa drugom.

Ovi signali su neverovatno korisni za pretraživače u popisivanju vrednosti i značenju vaših stranica. Međutim ako ne radite konstanto na kreiranju i strateškom povezivanju unutrašnjih veza, bićete na milosti i ne milosti suda Google pretraživača.

U ograničenom vremenu koje Google provode na vašem sajtu, poslednja stvar koju želite jeste da se zbuni i da ne zna koje stranice imaju visoki prioriteti. Zapamtite, bolji Google rang ne dolazi preko noći. SEO optimizacija je maraton a ne trka.

8. Vaše izlazne veze

Iako može da vam se učini čudno, Google gleda blagonaklono prema spoljnim vezama koje ukazuju na autoritativne sajtove u članku. Izaberite takve veb sajtove pažljivo. Koristite one koji su provereni i imaju visok autoritet kao što je vikipedija.

Google uvek želi svojim korisnicima da pronađu ono što traže, tako da kada se povežete sa drugim autoritativnim i relevantnim veb sajtovimaa, pružate odličnu uslugu Google korisnicima. Ovo čini da vaš veb sajt bude dragocen resurs u očima Google.

S obzirom na to šta znamo o Google, bilo bi logično da ćete moći da poboljšate autoritet vašeg sajta i utvrdite relevantnost – dva izuzetno važna faktora za rangiranje na Google pretraživaču – povezivanjem sa visoko autoritativnim i relevantnim veb stranama.

Loše veze vam ruše ugled slabe vam šansu za bolji Google rang

Ako se vaš sajt povezuje sa lošim i sumnjivim veb stranama, zar ljudi neće pomisliti da je i vaš sajt bezvredan i sumnjiv? Zato su „farme“ za izradu povratnih i recipročnih veza loša ideja. Sajtovi koji se povezuju sa „spam“ resursima pokazuju korisnicima a i Google da im nije stalo do onoga o čemu pišu ili preporučuju.

Ukoliko ste spremni na sve da bi privukli pažnju, uključujući neželjenu spam poštu i linkove, onda se nemojte čudi ako vas Google kazni jer on se trudi da ukloni sve takve „spam“ sajtove.

Povezivanjem sa kvalitetnim resursima koji pomažu vašim posetiocima, možete poboljšati svoju reputaciju na mreži. To na kraju vodi do više ulaznih veza i veće stope odgovora.

Sa dobrim informacijama i lepim izborom izlaznih linkova, posetioci mogu čak i obeležiti vaš veb sajt i koristiti ga kao polaznu tačku. Ljudi vole informacije koje potkrepljuju drugi izvori, a takođe im se sviđaju i veb strane koje im pomažu da saznaju više o interesantnoj temi. A sve to utiče na bolji Google rang vašeg veb sajta.

9. Brzina vašeg veb sajta

Google daje prednost brzim veb sajtovima. Ako želite da imate bolji Google rang na rezultatima pretraživača, napravite svoj veb sajt da bude što je moguće brži, bez kompromisa na kvalitetu i vrednosti samog sajta.

brzina učitavanja sajta

Možete proveriti brzinu vašeg veb sajta ili određene veb strane koristeći Pingdom. Probajte odmah i vidite koliko je stvarno brz vaš veb sajt.

Posetiocima sajta je važnija brzina učitavanja sajta od svih slika i snimaka koje želite da dodate na vaš veb sajt. Pored toga, vreme učitavanja veb strane postaje sve važniji faktor kada je u pitanju bolji Google rang.

Brzina je jednako Novac

Istraživanje kompanije Kissmetrics pokazalo je da kašnjenje od 1 sekunde u odgovoru stranice može rezultirati smanjenjem konverzije za 7%. U evrima, to znači da ako neki veb sajt koji se bavi e-trgovinom napravi 100.000 evra dnevno, kašnjenje od 1 sekunde potencijalno može koštati vlasnike 2.5 miliona evra svake godine.

Skoro je, Marissa Maier iz Google podelila neke veoma ubedljive rezultate istraživanja na Web 2.0 konferenciji. U suštini, ona je izjavila da je dodatno kašnjenje učitavanja sajta od 0,5 sekundi izazvalo pad prometa od 20%. Amazon je takođe utvrdio da ih izgubljena milisekunda može koštati milione.

Vaši kupci žele brže učitavanje sajta i većina ljudi će otići ako učitavanje vaše veb strane traje više od 3 sekunde.

Koliko brzo sajt treba da bude?

Google meri brzinu vašeg sajta pomoću alata koji se naziva Page Speed Score. Ima opseg između 0 i 100 bodova. Bolji rezultat, to su veći bodovi koje sajt dobija; Google smatra da veb sajt ima dobro vreme učitavanja ako je rezultat od 85 ili više.

Manje od 2 sekunde je ono što biste trebali da ciljate. Ali, nemoj paničiti. I dalje sajtovi i to oni koji se bave prodajom na netu rade i prodaju odlično a imaju vreme učitavanja od 5 sekundi. To nije jedina stvar koja je važna za bolji Google rang , ali je definitivno sve prisutniji i važniji fakor Google rangiranja. Morate raditi na ubrzanju vašeg sajta naročito ako želite da ga vidite na prvoj strani Google pretrage.

Kako mogu da ubrzam sajt?

Pored revizije brzine samog sajta, postoje i neke stvari koje možete sami učiniti.

Neka vaš sajt bude na brzom SSD hostingu
Ubacujte male i kompresovane slike
Izbegavajte povezivanje i embedovanje video snimaka i slika gde je to moguće

Izbegavajte iskačuće prozore, karusele i druge nepotrebne dodatke koji nemaju vrednu svrhu.

Da li vašem veb sajtu zaista treba youtube snimak i nekoliko pluginova sa „live feed-om“ sa društvenih mreža?

Ako ste pogledali ovu našu jednostavnu listu saveta za optimizaciju sajta, vreme je da krenete u borbu za prvu poziciju na Google. Ukoliko vam je ipak sve ovo komplikovano ili ne želite da vas odvlači od vašeg osnovnog posla možete kontaktirati SEO Team i biti na odličnoj poziciji na Google i pre nego što mislite.

 

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde