Bole vas leđa? Ugledni ortoped ima nekoliko saveta za vas!

Kvalitetan san može pomoći da vam leđa ostanu zdrava, kaže ugledni nemački ortoped.

0
230
Kako se rešiti bola u leđima
Foto: Freepik

Vaš intervertebralni disk, odnosno međukičmena pločica koja omogućava pomeranje dva pršljena, treba odmor jer se tokom dana stalno rasteže i skuplja, kaže Jan Holger Holtschmit.

Tokom noći, dok ležite, intervertebralni disk ima priliku da se regeneriše i apsorbuje tečnost. Zbog tog procesa možete ujutru da budete i do dva centimetra viši, objasnio je.

Iskrivljenost tela tokom spavanja izaziva naprezanje kičme i vrata, a najčešći uzrok bolnih sindroma kičme su promene između pršljenova, koje nastaju zbog povećanog pritiska na korene živaca zbog nepravilnog položaja kičme.

Holtschmit ima još saveta kako izbeći bol u leđima

Ako radite kancelarijski posao, treba da prilagodite stolicu, sto i tastaturu svojoj visini.

Pobrinite se da vaša stolica bude lagano nagnuta ka napred kako vam kolena ne bi bila savena više od 90 stepeni jer se tako ublažava pritisak na mišiće.

Svakih sat vremena ustanite i malo prošetajte.

Za kvalitetan san bitan je i pritisak na telo uzrokovan ležanjem. Dok ležimo, težina našeg tela pada na određene tačke na telu, zavisno od toga ležimo li na stomaku, leđima ili boku. O kojoj god tački da se radi, kad je reč o pritisku, cirkulacija nestaje u tom delu tkiva, a samim tim to tkivo počinje odumirati.

Kad se okrećemo, cirkulacija se vraća natrag u ta tkiva i iznova hrani stanice dok odumrle stanice izbacuje iz organizma.

Kako se rešiti bola u leđima
Foto: Freepik

Veoma je važno imati i kvalitetan dušek koji će vam pomoći u oporavku, ali i smanjiti rizik od nastanka povreda.

Ipak, čak ni najbolji dušek neće vas spasiti ako imate nepravilan obrazac kretanja kad ustajete ili ležete u krevet. Stoga, doktori savetuju „rolanje“ u pokretima leganja ili ustajanja iz kreveta.

Ako obično spavate na leđima, naučite pravilan položaj kako biste izbegli nepotreban stres na delovima kičme. Odgovara li vam više ležanje i spavanje na boku, važno je držati bokove i vrat u ravnini.

Spavanje na stomaku stvara pritisak na zglobove i mišiće

Spavanje na leđima s rukama položenim uz telo smatra se najzdravijim položajem za kičmu ako ne koristite previše jastuka. Ovaj položaj omogućava zadržavanje prirodnog položaja glave, vrata i kičme pa ne stvara opterećenje ni na jedan deo leđa.

Ako baš morate spavati na stomaku, stavite barem tanji jastuk ispod bokova kako biste oslabili pritisak na diskove, ligamente i mišiće.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde