Ukoliko su banane vaše omiljeno voće onda ste napravili pravilan izbor, jer pored savršenog slatkog ukusa one su i izvor hranljivih materija.

Međutim ljudi su naravno različiti i neki se u rafovima supermarketa okrenu ka bananama zelene boje, dok su drugima izbor one sa žutom korom i tamnim pegicama po sebi. Ali ove dve vrste banana kako mi volimo da ih zovemo „zelene“ i „zrele“ imaju totalno drugačije dejstvo na telo i zdravlje vašeg organizma.

zelene banane
Photo: Pexels.com

Naravno obe vrste su super zdrave za vaš organizam ali pročitajte koje su prednosti a koje mane odabira neke od ove dve, na oko različite vrste banana.

Zelene banane

Za: Visok nivo skroba i probiotičkih crevnih bakterija

Za: Nizak sadržaj šećera i glikemijskog indeksa, što je korisno za one osobe koje imaju problem i moraju redovno da vrše kontrolu šećera u krvi (npr. tip 2 dijabetesa)

Za: Zbog velike hranljivosti dovodi do osećaja sitosti duže vreme

Protiv: Kod osoba kojima smeta skrob, može izazvati nadimanje

Protiv: Što je banana zrelija smanjuje se njeno antioksidativno dejstvo

Žute (tačkaste) banane

Za: Lakše se vari jer većinu skroba pretvara u šećer

Za: Viši nivoi antioksidanata

Za: Mnogo slađa i može se upotrebiti kao dodatak poslasticama

Protiv: Visok glikemijski indeks u poređenju sa zelenom bananom

Protiv: Gubitak nekih mikronutrijenata tokom starenja

banana razlika žuta zelena
Photo: Trendy portal

 

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde