Šta je optimizacija sajta ?
Optimizacija sajta je proces koji dovodi do bolje pozicije na Google pretraživaču. Uz pomoć optimizacije sajta i korišćenja kontrolisanih eksperimenata dolazimo do poboljšala ranga veb strana na listingu prilikom prikazivanja rezultata Google pretraživača.
Da bi poboljšali performanse svojih veb strana, vlasnici sajtova bi prvo trebalo da implementiraju A / B testiranje da bi izvršili eksperiment sa varijacijama na stranicama i utvrdili koje promene će na kraju dovesti do većih konverzija (npr. Demo zahtevi, povećanje rezultata prilikom organske pretrage, više kupovina, smanjeno vreme učitavanja sajta, itd.).
Kako optimizovati svoj veb sajt ?
Optimizacija sajtova se sledi istim principima koji se koriste za optimizaciju konverzija i bazira se na naučnim metodama. Na prvom mestu 0dredite cilj optimizacije vašeg veb sajta. Različiti tipovi poslovanja će imati različite ciljeve i ključne reči za koje ćete želeti da se rangirate.
Na primer, ako ste pokrenuli veb prodavnicu, želite da shvatite kako da povećate online kupovinu i posećenost vašeg sajta. Da bi to učinili, treba da spovedete kvantitativno i kvalitativno istraživanje na ključnim veb stranicama koje utiču na krajnji cilj sajta. Na primer, početna stranica vašeg veb sajta je često odlična za A / B testiranje, s obzirom da većina saobraćaja sa Google dođe prvo na ovu stranu.
Važno je da posetioci odmah razumeju šta nudite i da mogu lako da nađu svoj put do drugog koraka na sajtu (klik). Da bi vaš sajt bio pregledan i dopadljiv korisnicima treba da odmah uradite dobar redizajn sajta ili da od starta uradite novi sajt koji je izarđen po svim tehničkim zahtevima i preporukama Google pretraživača.
Razmislite koje su to stvari koje će najbolje uticati da dođete do svog krajnjeg cilja. Nakon što identifikujete koji je to krajnji cilj za poboljšanje online poslovanja, trebate i da identifikujete i tačke na veb stranama i počnete sa formulisanjem hipoteze kako da i te elemente testirate kako bi se poboljšale stope konverzije. Kreirajte listu varijabli koje će vaš eksperiment testirati. Promene se mogu kreirati u varijacijama i pokrenuti kao eksperimenti u A / B split test alatu.
Pokrenite eksperiment
Kada vršite eksperiment uverite se da sakupite dovoljno podataka da bi vaši zaključci bili statistički značajni. Ne želite da svoje poslovne odluke zasnivate na neusaglašenim setovima podataka. Izmerite rezultate, izvedite zaključke i potom ponovite. Rezultati eksperimenta će pokazati da li su promene u elementu veb stranice proizvele poboljšanje. Pobednička varijacija može postati vaš novi cilj za online borbu, ili ćete iz tog testiranja izvući još ideja za poboljšanje pozicije na Google. Optimizacija sajta kroz testiranje može vam ponuditi mnoge merljive rezultate koji će vam pružiti pogodnosti za daje istraživanje i rad, ako se ispravno izvrši.
Prvo, proces optimizacije sajta određuje najbolju verziju elemenata na veb strani koji korisnicima pomažu u ostvarivanju određenog cilja. Optimizacija sajta poboljšava efikasnost veb strane pri konvertovanju posetioca u pretplatnike e-pošte, lojalne posetioce ili kupce. Zauzvrat, poboljšana efikasnost vašeg sajta dovodi do većeg povraćaja investicija koje su uložene u kampanje za generisanje saobraćaja, kao što su Google AdWords, marketing na društvenim mrežama i email marketing .
Optimizacija sjata – Ciljevi
Ciljevi koje želite da postignete sa vašim veb stranama će se razlikovati u zavisnosti od vrste poslovanja. Takođe i od ciljanih klijenata i očekivanja akcije od te publike: kupovine, popunjavanja obrazaca ili čitanja članka. Željena akcija posetioca sajta može biti i konverzija ili broj članova publike koji završe određenu akciju. Na primer: SEO Optimizacija veb strana za praćenje objavljivanja na mreži s ciljem konverzije povećanja broja korisnika koji čitaju vaše članke. Optimizacija internet prodavnica pomaže vam da podstaknete korisnike da pistanu vaši lojalni kupci koji će ponoviti kupovinu.
Optimizacija sajta za hotele bazira se na tome da poboljšaju i bolje rangiraju naslovnu stranu sajta ali i stranu na kojoj posetioci vrše rezervaciju sobe. Optimizacija sajta za restorane se bazira na tome da da privuku ljude koji su u potrazi za mestom gde mogu provesti udobno vreme i probati ukusne specijalitete. Optimizacija sjata za lekarske ordinacije pored privlačenja novih korisnika radi preko članaka i na podsticanju svesti i praćenju i poboboljšanju zdravlja svojih posetilaca veb strana.
Elemenati za optimizaciju sajta
U zavisnosti od cilja kompanije, optimizacija veb sajta treba da obuhvati sledeće elemente:
Naslove H1, H2, H3, H4 povezane sa ciljem vaše kampanje.
Korišćenje vizuelnih medija, poput fotografija ili video snimka i njihova optimizacija.
Dužina formi, variranje broja potrebnih polja ili redosled završetka.
Istaknuti prikaz studija slučajeva kupaca koji opisuju njihov uspeh koristeći vaš proizvod ili uslugu.
Vizuelni stil, tekst i postavljanje dugmeta za poziv na akciju (CTA) ili link ka drugim veb stranama.
Organizacija navigacije sajta i pružanje boljeg snalaženja na samom sajtu.
Postavljanje dugmadi za deljenje sadržaja na društvenim mrežama.
Redizajn sajta i prilagođavanje posetiocima sa mobilnih uređaja.
Početne stranice su odlična polazna tačka za digitalni marketing zbog velikog prometa saobraćaja koji dolazi na tu stranu putem oglasa, e-pošte ili društvenih mreža.
Optimizacija sajta se na prvom mestu koristi da poboljša vidljivost vaše veb strane na Google pretraživaču. Konačnim ciljem SEO je poboljšanje rangiranja prilikom listanja rezultata pretraživanja za ključne reči koje su zadate. Ima nekoliko ključnih faktora rangiranja koji se uzimaju u obzir prilikom optimizacije sajta za pretraživače (SEO). Pravilna upotreba naslova i premalinkova strana, smanjenje brzine učitavanje sajta, smanjenje slabog korisničkog iskustva, korišćenje pravih ključnih riječi i izradu dobro napisanog i kvalitetnog sadržaja.
Pravilna upotreba naslova veb strane
Google koristi vašu oznaku <title> da bi shvatio o čemu se govori na vašem sajtu i na taj način uputio korisnike na vaš sadržaj. Uverite se da je vaša oznaka <title> manja od 155 znakova i da je jedinstvena za svaku vašu veb stranu na sajtu.
Smanjenje brzine učitavanja sajta definitivno u 2018. je faktor rangiranja na Google, tako da morate raditi na poboljšanju i performansama sajta.
Minimiziranje lošeg korisničkog iskustva je isto jako važno u 2018. godini. Najnovije ažuriranje Google algoritma pokazuju da angažovanje korisnika na vašem veb sajtu, kao što je vreme boravka, koristi se za rangiranje.
Ako korisnici ostaju duže na vašem sajtu u poređenju sa vašom konkurencijom, videćete bolju poziciju na Google.
Korišćenje pravih ključnih reči je i dalje izuzetno važno za dobar SEO. Izrada dobro napisanog sadržaja sa relevantnim ključnim rečima, je nešto što pretraživači korisnicima pružaju kao odgovor na njihova pitanja.
Kreiranje sadržaja za sajt je jako važno jer ako Google usmeri jednog od svojih korisnika na vašu veb stranu sa nekim sadržajem i on je pun gramatičkih i pravopisnih grešaka, onda se to loše odražava na Google. Uverite se da je sadržaj koji ste napravili jedinstveni, kvalitetan i dobro napisan.
Optimizacija sajta višestruko donosi prednost u online svetu vašem sajtu tako da ukoliko još niste krenuli u borbu za dobru poziciju na Google, to odmah možete započeti besplatnom SEO analizom sajta ili pozivom SEO agencije „SEO Team“ na telefon 0603886266.