Važnije od kilograma: Četiri brojke koje otkrivaju treba li da smršate

Zdrava ishrana je imperativ ako želimo da smršamo. Mislite da su kilogrami najvažnija brojka prema kojoj određujemo jesmo li zdravi i fit? Ne dajte da vas brojka koju pokazuje vaga obeshrabri, jer zapravo, postoje četiri brojke važnije od kilograma kada govorimo o zdravlju.

0
58
Da li treba da smršam
Foto: FreeImages

Naredne četiri brojke otkriće vam jeste li u formi, treba li da smršate, a mogu vam i pomoći kod mršavljenja. Prestanite stalno da proveravate koliko imate kilograma, već pažnju usmerite na ove stvari:

1. Obim struka

Ako vam se najviše masnog tkiva skuplja na području stomaka, pod većim ste rizikom od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2. Obim struka izračunajte tako da ga metrom obuhvatite tačno iznad kosti kuka, odnosno negde na visini pupka. Kod žena obim struka ne bi smeo biti veći od 90 centimetara.

2. Broj otkucaja srca u mirovanju

Stavite dva prsta na puls, na zglobu ili vratu i izbrojite koliko vam puta srce otkuca u jednoj minuti. Brojka bi trebala iznositi između 60 i 100 otkucaja. Niža brojka generalno ukazuje na bolje fizičko zdravlje, dok viša brojka alarmira na nedovoljno fizičke aktivnosti jer srce tada mora raditi napornije.

3. Procenat potkožnog masnog tkiva

Za razliku od indeksa telesne mase, procenat potkožnog masnog tkiva otkriva količinu viška masnog tkiva odvojenu od mišićne mase. Zdrav procenat potkožnog tkiva kod žena iznosi 20 do 32 odsto.

Da li treba da smršam
Foto: FreeImages

Ovaj procenat izračunava se pomoću bioelektrične impendancije, metode u kojoj se putem metalnih elektroda šalje slab električni signal kroz telo dok osoba stoji na platformi za izračunavanje.

Merenje se temelji na principu da mišićno tkivo sadrži veliki udeo vode, te stoga služi kao električni vodič, dok masno tkivo sadrži mali udeo vode, te stoga deluje kao otpornik protoku električnog signala. Taj otpor ili “impedancija“ upoređuje se sa polom, visinom i dobi te se koristi za izračunavanje količine masnog tkiva i očitavanje sastava tela. Što je količina masnog tkiva veća, to je viša vrednost impedancije.

4. Bazalni metabolički ritam

Bazalni metabolički ritam u obzir uzima vašu visinu, težinu, pol i nivo telesne aktivnosti kako bi izračunao prosečan broj kalorija koje sagorite dok odmarate. Ova brojka može vam pomoći i da odredite koliko kalorija manje morate unositi svaki dan kako biste izgubili željenu telesnu težinu, odnosno smršali.

Ostavite odgovor

Molimo vas unesite vaš komentar!
Molimo Vas da unesete ime ovde