Marketinški stručnjaci dobro znaju da je negativan publicitet često – najbolji publicitet, a to se dokazalo i u najnovijem slučaju reklame koju je Island zabranio jer je smatra suviše političkom.
Reklama Rang Tan koju je lansirala najpoznatije svetsko udruženje za zaštitu okoline, Greenpeace, bavi se temom štetnosti palminog ulja po zemlju, odnosno preteranom deforestacijom Zemlje zbog proizvodnje jeftinog ulja koje se koristi u prehrambenoj industriji. U glavnoj ulozi su simpatično majmunče i malena devojčica kojoj životinjica objašnjava kako ljudi, zbog svoje hrane i kozmetike, uništavaju njegov dom.
Potpisuje se i peticija
Pa iako je Island zabranio reklamu, nisu mogli zabraniti internet, gde se reklama proširila brzinom munje.
Prema pisanju britanskih medija, stanovnici Ujedinjenog Kraljevstva dosad su je pregledali više od trideset miliona puta i čini se da će Rang-Tan postati najpopularnija predbožićna internet reklama svih vremena.
Koliko su se obožavaoci „navukli“ na oglas svedoči i činjenica da je pokrenuta peticija kojom pokušavaju da nateraju islandske vlasti da povuku zabranu. Peticiju je dosad potpisalo gotovo 900 hiljada ljudi.