Po prvi put u svojoj istoriji čuveni outdoor brend Fjällräven ostvario je saradnju s nekim ekskluzivnim modnim brendom. Reč je o popularnom švedskom brendu Acne Studios, koji je odao počast Fjällrävenu kolekcijom u kojoj su bezvremenski outdoor klasici dobili novi personalitet.
Na prvi pogled reč je o nespojivim brendovima. Acne Studios naglasak stavlja na umetnički izrižaj i kreiranje modne konfekcije, dok Fjällräven pokreće strast prema iskustvima u prirodi i razvijanje funkcionalnih i izdržljivih proizvoda kojima ljude žele približiti prirodi.
Međutim imaju i više nego dovoljno zajedničkih osobina; iako globalni brendovi, snažno su povezani sa svojim švedskim nasleđem. Pomalo su tvrdoglavi i dele neumornu posvećenost detaljima.
Saradnjom s modnim brendom kao što je Acne Studios Fjällräven nastoji da se približi urbanijoj publici. A pozivanjem te publike u svoj svet putem vlastitih ikonskih proizvoda, Fjällräven se nada da će nadahnuti više ljudi da napuste gradove, otkriju prirodu i uživaju u životu na otvorenom.
„Kada su nam pristupili iz Acne Studios bili smo počašćeni, ali i vrlo znatiželjni, budući da nikad nismo radili ništa slično. Rezultat je jedinstvena kolekcija koja uteletvoruje bezvremensku funkcionalnost Fjällrävena i umetnički pristup Acne Studios čime je nastalo nešto sasvim novo“ izjavio je Henrik Andersson, Fjällrävenov direktor inovacija i dizajna.
U Acne Studios se dugo dive Fjällrävenu čije funkcionalni dizajn smatraju zaštitnim znakom švedske kulture.
“Ja sam odrastao sam s Fjällrävenom; mi u Švedskoj imamo vrlo specifičan odnos s tim brendom. Vrlo sam ponosan što sam Šveđanin i zato sam hteo da podelim tu našu ljubav prema Fjällrävenu s celim svetom“ istaknuo je Jonny Johansson, kreativni direktor Acne Studios.
Kako bi kreirao kolekciju, Jonny Johansson pažljivo je odabrao svaki komad, secirao ga, proučio konstrukciju, zadržao sve značajne odrednice te zatim uveo Fjällräven u svet Acne Studios. Fjällräven proizvodi sve proizvode iz kolekcije čvrsto se pridržavajući svojih etičkih i ekoloških načela.
Hodajući ruku pod ruku s predstavnicima modne industrije u Fjällrävenu se nadaju da će nadahnuti više ljudi i kompanija na opreznije postupanje prema okolini, slavljenje iskustava u prirodi i stvaranje ikonskih proizvoda koji će nadživeti modne trendove.
„Zadržavanje glavnih stavki i osiguravanje osnovne funkcionalnosti proizvoda bili su među glavnim uvetima za ostvarenje saradnje“, istaknuo je Henrik Andersson. “Dopustili smo Acne Studios da se poigraju s našim ikonama, ali smo bili prilično tvrdoglavi kada je reč o nepotrebnim detaljima budući da smatramo da sve što je dodato bez jasne svrhe narušava ukupnu funkcionalnost proizvoda“.
Rezultat je dizajn očigledno inspirisan Fjällrävenovim najčuvenijim komadima, ali koji sadrži jedinstveni karakter Acne Studios. Novi detalji kao što su ukrasi od eko krzna i reflektirajuće zakrpe koju su dodati čuvenoj Expedition Down Jacket daju klasičnom dizajnu novi, svežiji izgled.
Džepovi su povećani, a Fjällräven boje i tehnički materijali iskorišćeni su na malo razigraniji način. Ikona među ruksacima Kånken, koji je 2018. napunio 40 godina, za rođendan je počašćen s tri nove stavke: dizajnersko osveženje samog legendarnog modela, nova verzija koja se može iz ruksaka pretvoriti u torbu preko ramena, kao i Kånken Mini clutch torbica.
Svaka uspješna saradnja je stvar kompromisa, pa jednako kao što su kreativci iz Acne Studios upoznali Fjällräven outdoor svet sa umetničkim, šarenim pristupom, tako je i funkcionalnost zakucala na vrata Acne Studios, za što su savršeni primer zip-off pantalone sa odvojivim nogavicama.
Kolekcija je izraz obostranog poštovanja i divljenja između dva švedska brenda koji švedski nacionalni identitet kojim se jako ponose i žele podeliti sa svetom ovu vrlo zanimljivu saradnjom.