Kako se rešiti nesanice?

Sve više istraživača ukazuje na značaj dobrog sna tokom noći. Ako ne spavate dovoljno, to se može negativno odraziti na zdravlje, produktivnost i međuljudske odnose. Milioni ljudi širom sveta pate od umora uzrokovanog lošim snom ili nesanicom. Stres na radnom mestu, metabolički procesi, pa čak i osećanje depresije mogu se navesti kao posledica, ali i uzrok umora. Ne brinite, jer i za to postoji rešenje.

0
214
Kako se rešiti nesanice
Nesanica se definiše kao subjektivni doživljaj teškoće u inicijaciji spavanja, trajanju, konsolidaciji ili kao loš kvalitet spavanja, koji se javlja uprkos postojanju odgovarajućih uslova za spavanje, a koji rezultira nekim od dnevnih poremećaja.
Nesanica kao bolest može da se javi kod ljudi svih uzrasta, kao i kod svih kultura i u svim zemljama.
Sve više istraživača ukazuje na značaj dobrog sna tokom noći. Ako ne spavate dovoljno, to se može negativno odraziti na zdravlje, produktivnost i međuljudske odnose.
Milioni ljudi širom sveta pate od umora uzrokovanog lošim snom ili nesanicom. Stres na radnom mestu, metabolički procesi, pa čak i osećanje depresije mogu se navesti kao posledica, ali i uzrok umora. Ne brinite, jer i za to postoji rešenje.
Prema statistici problem sa spavanjem su vrlo česti kod stanovništva, čak 10% svetske populacije pati od nekog oblika nesanice, a najzastupljeniji je onaj hronični oblik, dok se 40% ljudi u nekom periodu svog života borilo sa ovim problemom. Pročitajte naše savete za dobar san.

Saveti za bolji san

– Odličan način za opuštanje,opšte smirenja nervnog sistema, vraćanja životne energije i uspostavljanja normalnog ritma spavanja , nerava pred spavanje, jeste konzumiranje čaja od limuna i kamilice, zobi, ruzmarina, komorače ili nekog drugog koji ima relaksaciono dejstvo.
Miris koji otpušta
Kako se rešiti nesaniceVrećica sušene lavande pomoći će vam da brže zaspite i odličan je lek protiv nesanice, a i ujutru se osećate energičnije.
Popodnevno spavanje – Izbegavajte duže dremke tokom dana da ne budu duže od 45 minuta kako ne biste narušili ritam noćnog spavanja. Ovo vam oduzima od noćnog sna.
Večernji obroci – Bitna stvar jeste i da ukoliko ne želite da poremetite svoj san nemate obilan obrok pre spavanja. Nutricionisti zbog toga preporučuju da večera bude lagana.Poslednji obrok da bude najmanje tri sata pre nego što pođete na spavanje. Ako osetite glad u međuvremenu, najbolje rešenje jeste da pojedete zdravu voćku. Poznato je kako jabuka pre spavanja poboljšava kvalitet sna.
Izbegavajte kafe, nikotin, alkohol. Sve ovo ubrzava puls i teže vam je da spavate. Izbegavajte kasne obroke noću, pogotovo stvari koje se teško vare kao što su testa, začini, ugljeni hidrati. Sve što vam želudac bude duže vario teže ćete zaspati.
Spavaća soba je jako bitna u borbi protiv nesanice – Okruženje je jedan od najbitnijih faktora za kvalitetan odmor.
Kako se rešiti nesaniceZa početak pokušajte da spavaću sobu prilagodite spavanju.
Dobri uslovi u spavaćoj sobi i dealna temperatura spavaće sobe je od 16 do 22 stepana. Hladnoća ne dozvoljava da zaspite. Ukoliko ste i zimogrožljivi obucite toplu pidžamu i pamučne čarape. U toplim periodima rashladite sobu, jer u suprotnom od velikih vrućina nećete moći da utonete u miran san. Spavaća soba mora da bude vaša oaza mira.Svetlo i lampe obavezno ugasite, a ne bi bilo loše i ako biste u sobu stavili i ukrasne biljke koje prečišćavaju vazduh. Čitajte knjigu ili sušajte laganu muziku pred san.
Vitamini B kompleksa – Oni su izuzetno važni za celokupno zdravlje organizma, doprinose normalnom funkcioniranju nervnog i imunološkog sistema, ali pomažu i kod nesanice i u smanjenju drugih simptoma koji prate nesanicu, kao što su npr. nedostatak koncentracije, loše pamćenje, zbunjenost i dezorijentacija.
Uspostavite normalnu rutinu spavanja – Pokušajte da uspostavite normalnu rutinu prilikom spavanja tako što ćete pokušati da svaki dan odete na spavanje u isto vreme, kao i da pokušate da se probudite u približno slično vreme. Vikend bi mogli biti poseban izazov, ali pokušajte izbeći duže spavanje, jer biste posledice mogli osetiti tokom celog dana.
Ako osećate da ste pod stresom i da vam se uopšte ne spava jer ste previše napeti, probajte da promenite neke stvari. Recimo, možete pokušati relaksacione vežbe disanja.
Namestite se u dobar položaj – Položaj u kome se nalazite veoma utiče na kvalitet sna. Možda zvuči čudno, ali spavanje na stomaku veoma loše utiče na spavanje.
Kako se rešiti nesaniceProbajte da spavate na leđima, jer na taj način kičma ima bolju podršku, a izbeći ćete i lučenje kiseline. S druge strane, ako imate problem sa hrkanjem, najbolje je da spavate na boku.
Provodite više vremena rekreirajući se na otvorenom – Ako vaš raspored to dopušta, potrudite se da u jutarnjim satima odvojite neko vreme za šetnju na svežem vazduhu, koja ne samo da će vam popraviti raspoloženje, već i kvalitet sna. Još jedan dobar razlog da to postane vaša uobičajena praksa je i taj što nedostatak telesne aktivnosti može poremetiti dobar noćni san.
Vežbanje je zdravo i uvek je dobro vreme za vežbanje, ali se ne preporučuje pred spavanje. Ukoliko su teške vežbe, možemo se samo razbuditi. Joga se preporučuje, jer može ublažiti napetost i pomoći mišićima da se opuste pre spavanja. Meditirajte. Meditacija će vam takođe pomoći ako imate poteškoća sa spavanjem.
Stručna pomoć – Svaka dugotrajnija nesanica zahteva sagledavanje od strane psihijatra, neurologa, psihologa ili psihoerapeuta koji će, u zavisnosti od uzroka nesanice, pre svega, odrediti i najbolje terapijsko sredstvo.
Psihijatar će iscrpnim razgovorom utvrditi o kom tipu nesanice se radi i na taj način napraviti plan za promenu dnevno-noćnog ritma, uključiti odgovarajuću terapiju i psihoterapijski model, a onda pratiti tok lečenja i oporavka. On će odrediti da li je potrebno uzeti neki od lekova za nesanicu.
Ona se ne mora lečiti lekovima. Dovoljne su psihoterapijska podrška. Možda će preporučiti neku od bihejvioralnih psihoterapijskih tehnika, i uputiti vas zato edukovanom terapeutu
Bihejvioristička terapija se osobama sa nesanicom obično preporučuje kao prvi tretman. Bihejvioristička terapija obuhvata higijenu sna, relaksaciju, biofidbek, kontrolu stimulusa, ograničavanje sna, kognitivnu terapiju i kognitivnu bihejviorističku terapiju. Bihejviorističke promene mogu da se preporuče kao jedini vid terapije, iako se ponekad preporučuje i istovremena upotreba lekova.
Kako se rešiti nesaniceBiofeedback — Biofeedback koristi senzore postavljene na površini kože kako bi se pratila napetost mišića ili moždani ritam. Na displeju možete da vidite nivo napetosti ili aktivnosti, to omogućava smanjivanje tenzije i razvoj strategija za njenu redukciju. Na primer, možete da usporite disanje, progresivno opustite mišiće, ili vežbate duboko disanje.
Osobe koje pate od hronične nesanice, ukoliko svoj problem ne leče i ne saniraju, mogu da obole od mnoge teže psihičke bolesti i fizičke iscrpljenost izazvane nesanicom, a koja nosi naziv insomnija.

Tim psihijatrijske ordinacije PSIHO CENTAR MM Niš, koga čine eminentni stručnjaci: psihijatripsihoterapeutipsiholozilogopedidefektolozi i dečiji neurologEEG, se trude da pruže najbolju uslugu našim klijentima.

Ukoliko imate problem javite se na vreme Psiho centaru MM u Nišu!